Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych (SO)



Do zadań Referatu w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych należy:
  1. prowadzenie dokumentacji ewidencji mieszkańców w postaci kart osobowych mieszkańców,
  2. prowadzenie ewidencji pobytu czasowego obywateli polskich i cudzoziemców,
  3. prowadzenie i aktualizowanie komputerowej bazy danych w zakresie ewidencji ludności,
  4. prowadzenie rejestru wyborców,
  5. prowadzenie egzekucji administracyjnej obowiązków o charakterze niepieniężnym w sprawach meldunkowych,
  6. wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu zameldowań i wymeldowań z urzędu,
  7. wydawanie poświadczeń zamieszkania, zaświadczeń i poświadczeń w sprawach rentowych i związanych z zatrudnieniem poza granicami Polski,
  8. współdziałanie z PESEL, USC, urzędami gmin, organami policji i wojskowymi w sprawach wynikających z ruchu ludności oraz w zakresie przestrzegania dyscypliny meldunkowej, a także w związku z wystawianiem dokumentu tożsamości,
  9. sporządzanie wykazu osób podlegających rejestracji na potrzeby kwalifikacji wojskowej,
  10. nadawanie numerów ewidencyjnych w dokumentacji ewidencyjnej i dowodowej
  11. załatwianie wszelkich pozostałych spraw obywateli wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych
  12. wydawanie, wymiana i kasowanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
  13. Udostępnianie danych i wydawanie zaświadczeń na podstawie dokumentacji wydanych i utraconych dowodów osobistych.
  14. prowadzenie archiwum teczek dokumentów tożsamości oraz dokumentacji ewidencyjnej.
  15. Przygotowywanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu, przygotowywanie wykazów osób zmarłych dla Urzędów Skarbowych,


Do zadań Referatu w zakresie spraw wojskowych należy:

  1. Udział w przygotowaniu kwalifikacji wojskowej i jej przeprowadzeniu.
  2. przygotowanie rozstrzygnięć w przedmiocie grzywny w celu rejestracji lub przymuszenia w przedmiocie doprowadzenia osób, które nie stawiły się do kwalifikacji wojskowej,
  3. przygotowywanie decyzji Wójta orzekających o konieczności sprawowania przez osobę podlegającą obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
  4. prowadzenie w czasie kwalifikacji wojskowej, listy osób, które stawiły się do komisji kwalifikacji wojskowej



Do zadań Referatu w zakresie spraw obronnych należy:


  1. Przygotowywanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny oraz wykonywanie innych zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony określonych w ustawach
  2. Organizowanie i wykonywanie przez jednostki organizacyjne gminy zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony w tym ustalanie zadań szczegółowych oraz trybu ich realizacji.
  3. Organizowanie formacji obronnych i koordynowanie ich działań oraz inne sprawy określone odrębnymi przepisami.
  4. Organizowanie akcji kurierskiej.
  5. Organizowanie systemu kierowania obronnością w gminie


Do zadań Referatu w zakresie obrony cywilnej należy:

  1. opracowywanie i aktualizowanie planów obrony cywilnej,
  2. planowanie i organizacja systemu kierowania obroną cywilną,
  3. zorganizowanie i przygotowanie do działania sił OC,
  4. aktualizacja planów działania formacji OC,
  5. planowanie i utrzymanie w gotowości do użycia sił i środków OC do likwidacji skutków klęsk żywiołowych, awarii i katastrof,
  6. opracowywanie i aktualizowanie planów:

a) ewakuacji ludności z miejsc zagrożonych,

b) zastępczego miejsca szpitalnego,

7. współdziałanie z placówkami służby zdrowia w zakresie pomocy ludności poszkodowanej,

8. przygotowanie i zapewnienie działania systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz systemu wykrywania skażeń,

9.współdziałanie z zakładami pracy oraz innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,

10.planowanie i organizacja działalności szkoleniowo-popularyzacyjnej,

11. prowadzenie w powyższym zakresie szkoleń.




Do zadań Referatu w zakresie spraw ochrony przeciwpożarowej należy:
  1. Prowadzenie wszelkich spraw związanych z funkcjonowaniem jednostek ochotniczych straży pożarnych na terenie Gminy Szczekociny.
  2. Prowadzenie spraw z zakresu: bieżącego utrzymania, remontów i rozbudowy budynków remiz ochotniczych straży pożarnych.
  3. Obliczanie ekwiwalentu za udział w działaniach pożarniczych i szkoleniach strażaków.
  4. realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej oraz innych nadzwyczajnych zagrożeń,
  5. współpraca w tym zakresie z organami policji i straży pożarnych,
  6. analizy potrzeb jednostek OSP w zakresie wyposażenia w niezbędny sprzęt,
  7. obsługi organizacyjnej OSP
  8. realizacji innych zadań wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej.


W zakresie działalności gospodarczej i handlu do zadań referatu należy w szczególności:


  1. Realizacja działań z zakresu Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej.
  2. Wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących udzielania zezwoleń, odmowy udzielania zezwoleń, cofania zezwoleń, wygaszania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
  3. Ustalenie wysokości i kontrola wnoszenia opłat z tytułu korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
  4. Nadzór nad funkcjonowaniem handlu i gastronomii w gminie.
  5. Prowadzenie rejestru obiektów agroturystycznych prowadzonych przez rolników i wydawanie zaświadczeń.
  6. Nadzór nad targami i targowiskami.



W zakresie opieki nad zabytkami do zadań referatu należy w szczególności:


  1. Zgłaszanie wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków przedmiotów zasługujących na wciągnięcie do rejestru zabytków
  2. Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków



W zakresie Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego do zadań referatu należy w szczególności:


  1. Koordynowanie prac z zakresu Zarządzania Kryzysowego.
  2. Planowanie i prognozowanie działań w wypadku wystąpienia zagrożeń miejscowych oraz ich analizowanie
  3. Planowanie i organizowanie systemów ostrzegania ludności.
  4. Zapobieganie i reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych i kryzysowych.
  5. Organizowanie i uzgadnianie planów działania w zakresie obrony cywilnej.
  6. Prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej, nadzór nad wykonywaniem konserwacji i utrzymania w pełnej gotowości środków alarmowych i łączności, wyposażenia i sprzętu.


Do zadań Referatu w zakresie pozostałych spraw należy:


  1. Prowadzenie spraw i współdziałanie w sprawach zgromadzeń, cudzoziemców, mniejszości narodowych i obywatelstwa,
  2. Prowadzenie spraw w zakresie ochrony informacji niejawnych
  3. Pełnienie funkcji pełnomocnika ds. informacji niejawnych urzędu, przeprowadzanie postępowań w sprawie wydania poświadczeń bezpieczeństwa.
  4. Prowadzenie kancelarii tajnej.
  5. Zgłaszanie do rejestracji GIODO zbioru danych osobowych.

PRACOWNICY:

Anita Admaus
Stanowisko ds. Dowodów Osobistych, Spraw Obronnych i Kancelarii Tajnej
Imię:
Anita
Nazwisko:
Admaus
Email:
eld@szczekociny.pl
Telefon:
343557050 wew. 105
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Włodzimierz Moś
Stanowisko ds. Handlu EDG, Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej
Imię:
Włodzimierz
Nazwisko:
Moś
Email:
dgizk@szczekociny.pl
Telefon:
343557050 wew. 121
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Jakub Otczyk
Stanowisko ds. Współpracy z OSP
Imię:
Jakub
Nazwisko:
Otczyk
Email:
eld@szczekociny.pl
Telefon:
343557050 wew. 124
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Imię:
Aleksandra
Nazwisko:
Ołtun
Email:
eld@szczekociny.pl
Telefon:
3557050 wew. 104
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Robert Dzienniak
email: bip@szczekociny.pl tel.:343557050
, w dniu:  19‑04‑2013 15:15:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Robert Dzienniak
email: bip@szczekociny.pl tel.:343557050
, w dniu:  19‑04‑2013 15:15:00
Data ostatniej aktualizacji:
22‑04‑2013 09:27:04
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie